Sociale medier

like

Hvad har sociale medier og Jazzmusik til fælles?

Ikke så lidt faktisk…
En dygtig musiker kan sin musikteori og kender sit instrument indgående, men for at spille god jazzmusik skal han også kunne improvisere, følge musikken og skabe en relation til publikum. På samme måde kan du sagtens lære en masse principper for den tekniske del af det at arbejde på sociale medier, men har du ikke fingerspidsfornemmelsen, talentet og evnen til at se historierne og strømningerne og tør du ikke være involverende i forhold til din målgruppe, så ender du med et fladt og uinspirerende produkt, og risikerer at publikum forlader koncerten i utide – før du har fået afleveret det budskab du gerne ville have de fik med sig derfra.

Jeg er helt ærligt ikke specielt erfaren indenfor jazzmusik, men sociale medier er min hjemmebane. Jeg har styr på mine kommunikationsredskaber og målgrupper. Jeg kan skrive en webtekst som også er teknisk velfunderet i forhold til SEO og brugervenlighed, og jeg ved hvordan jeg skal analysere på mine resultater og rette til efter dem.

Men… vigtigere endnu – jeg har også det man ikke kan lære. Jeg har fingerspidsfornemmelsen, talentet, modet til at improvisere og følge mit publikum. Jeg har kærligheden til mit fag og ønsket om at være personlig og involverende i mine skriverier.

Hvis du skal til live koncert, hvem vil du så helst opleve? Levebrødsmusikeren som spiller samme repertoire som altid og bruger playback og autotune hvor han kan slippe afsted med det – eller – entusiasten, som giver dig noget nyt, udviser nærvær og engagement på scenen og elsker at stå der?

Comments are closed