Tekstforfatning

21198_10204717060900267_7741936257608501816_nI mit content-arbejde er jeg særligt god til, at rette min kommunikation ind efter målgruppen, så alle tekster får det twist som kendetegner den pågældende virksomheds kommunikationsidentitet, og målgruppen rammes. Jeg har erfaring med alle typer tekstforfatning/copywriting/skribentarbejde og er således et sikkert bud på en alsidig kommunikationsmedarbejder, som både kan tage sig af de underholdende social media indlæg og skrive letforståelige tekster om teknisk vanskelige emner.

Storytelling

Min største force er min evne til storytelling – til at benytte mine mange ord på en anderledes måde, som maler et billede af det jeg gerne vil kommunikere til min bruger. Min skæve hjerne kommer mig til gode når jeg skal finde nye vinkler på et emne eller en virksomhed. Det gør mine tekster levende og særligt vedkommende.

Redaktionelt arbejde

Jeg er hurtigt til at fange stavefejl, meningsforstyrrende elementer eller manglende røde tråde. Jeg har stor erfaring med arbejdet som webredaktør og er således inde i alt fra planlægning, publiceringsplaner, freelancekontakt og til korrekturlæsning og det praktiske arbejde i CMS-systemer.

All this… and then some

Da jeg startede i kommunikationsbrancen var det med små tekstforfatterjobs under studiet – typisk virksomhedsrapporter, salgsmateriale og pressemeddelelser. I de mere end 15 år der er gået siden har jeg fået lov, at lave mange forskellige former for skriftlig kommunikation:

  • Websiteindhold – herunder blogindlæg
  • Anmeldelser (primært bøger og film)
  • Artikler (til både web og fysiske medier)
  • Produktbeskrivelser, Webshop
  • Social media indlæg
  • Nyhedsbreve
  • Pressemeddelelser og debatoplæg
  • Kundeoplæg, rapporter og strategier
  • Pjecer og kampagnemateriale
  • Kursusmaterialer
  • Optimering og omskrivning af webtekster med henblik på SEO

…plus det løse…

 

Comments are closed