Giv gratis, relevant indhold af høj værdi for dine brugere

Det er en måde at hjælpe på. Her må du være kreativ. Spørg dig selv hvilke problemer du kan løse for dine brugere. Hvad er de optaget af? Hvad bakser de med? Hvad drømmer de om? Sælger du f.eks. cykeludstyr kan du skrive opslag om hvilke ting der er uundværlige til begynderen, hvor i verden det er bedst at tage hen på ferie hvis du vil ha’ en cykeloplevelse med, hvordan man planlægger sin cykeltur med Strava eller andre apps.

Det vigtigste er, at du tør gøre dig fri af tanken om, at alle opslag skal handle om et fantastisk produkt i din shop. De opslag må du også gerne lave, men hold det på et minimum. Hvis folk vænner sig til, at du primært giver noget lødig og værdifuld eller underholdende information, så hører de også bedre efter når du pusher dine produkter.

Jeg arbejder f.eks. i øjeblikket i en projektstilling på Webapoteket.dk, hvor jeg bl.a. hjælper dem med at blive mere orienteret mod at give ud af al den information de, som uddannede farmakonomer og farmaceuter, sidder med. Så i stedet for næsten udelukkende at pushe produkter, lægger vi f.eks. i dag et opslag på Facebook med gode gratis tips til at undgå tørre og ru hænder nu havesæsonen går i gang, og i næste uge taler vi om, hvordan man undgår halsbrand og oppustethed til de mange påskefrokoster.

 

I get it, lad mig lige komme tilbage til blogindlægget

Comments are closed